Nonicoclolasos

Brev till hotell

royal.jpg

Jag besöker Köpenhamn två till tre gånger per år.* Jag bor då regelmässigt på Radisson SAS Royal Hotel. Efter mitt förra besök skrev jag följande brev till hotellet:

Dear Sir/Madam,

I am a regular guest at the Radisson SAS Royal Hotel in Copenhagen and enjoy the hotel very much. However, I would like to let it be known that I dislike the presence of bibles in the hotel rooms. It disturbs me as a non-believer that the hotel is not neutral with regard to religious beliefs and has decided to provide religious (and no other) literature in the rooms. Hopefully, you will remove the bibles in the future.

Sincerely,
Niclas Berggren
Stockholm, Sweden

Jag fick ett trevligt svar, att de skulle se till att inte ha bibel på de rum jag bokar framöver. Emellertid var det mer principen som störde mig – att de tillhandahåller religiösa propaganda – men man kan inte få allt.

________________________

*Se mitt restaurangtips!

Written by Niclas Berggren

6 mars 2008 at 5:11

5 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. När jag var på Sri Lanka fanns både bibel och en buddhabok på rummet. Lite sött.

    Johannes

    19 februari 2009 at 20:24

  2. Johannes: Protesterade du mot denna massiva religiösa propaganda?

    nonicoclolasos

    19 februari 2009 at 20:29

  3. Nej inga protester, jag bryr mig inte så mycket som du verkar göra. Buddhaboken gav ett behagligare intryck än den andra boken, så mycket kan jag säga.

    Johannes

    19 februari 2009 at 20:41

  4. Johannes: Vilket hotell blir först med The God Delusion jämte bibeln?

    nonicoclolasos

    20 februari 2009 at 6:44

  5. Trodde du på allvar att de skulle ta bort biblarna på alla rum för att nån gnällspik från Sverige lämnar en arg lapp?.Ja vi vet att det egentligen inte är biblarna du stör dig på. Du har fått en fix idé helt enkelt. Precis som du tidigare fick en fix idé om hur bra religion var. Vad får du för dig om några år? Vem vet. Du får nog tåla att de tillhandahåller ”religiösa propaganda” när du själv rabiat propagerar för ateism hela tiden. Jag är inte religiös men har väldigt svårt för intolerans. Oavsett om den kommer från ateister eller religiösa människor.

    Andreas

    12 maj 2012 at 10:39


Kommentarer inaktiverade.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 1 142 andra följare

