Nonicoclolasos

Bra att Ryssland vann

Ryssland slog ut Sverige ur EM. Jag blev glad av fyra skäl:

1. Ryssland har EM:s yngsta lag (26,17 år), Sverige har det äldsta (29,17 år). Lagens genomsnittsålder:

Som Lord Henry Wotton uttrycker det:

Youth! Youth! There is absolutely nothing in the world but youth!

2. Det finns många fler ryssar än svenskar, och eftersom sportnationalismen florerar såväl här som där innebär det att många fler blev lyckliga av att Ryssland vann. Lyckomaximering!

3. Jag står inte ut med alla kollektivistiska sportnationalister i blågula tröjor som springer runt på stan.

4. Jahve struntade i ”EM-prästen” Ingos böner. Ho ho.

Written by Niclas Berggren

18 juni 2008 den 22:54

10 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. vad snackar du om? sluta blogga ingen bryr sig. Tack och godnatt pajjas jävel

    adam groth

    18 juni 2008 at 23:02

  2. Niclas
    Jag känner som du fast av helt andra skäl.

    1) Jag skämdes för spelet.

    2) Jag är så genuint trött på alla sportjournalister, förståsigpåare och andra bullshiit snackare som upptar det mediala luftrummet 1000 talet timmar innan EM, föresten fotbolls journalistiken är den mest narcissistisk verksamhet som jag vet.

    Det har gått så långt för mig att jag kan önska förlust bara för att sportjournalisterna skall få må lite dåligt.

    Snacka om grandios ballong som bara krävde två små nålstick.
    Nu hoppas jag på en lugn och trivsam sommar.

    Anders B Westin

    19 juni 2008 at 8:44

  3. adam: Puss!

    Anders: Jag är själv inte insatt i själva spelets kvalitet, men jag kan tänka mig att de flesta som bryr sig om fotboll är det. Därför ser jag din grund för att inte beklaga, och kanske t.o.m. välkomna, gårdagens resultat som ett utmärkt komplement till mina grunder.

    nonicoclolasos

    19 juni 2008 at 8:49

  4. Detta är just det som jag gått och väntat på och så är dagen äntligen här.
    Nu kanske det blir ett slut på allt detta jädra fotbollsprat överallt.

    Nu skall man bara genomlida OS, som också kommer att vara det enda som florerar i etern under några veckors tid.

    Alx

    19 juni 2008 at 9:59

  5. Alx: Roligt att det finns fler som inte okritiskt låter sig dras med i den sportnationalistiska yran.

    nonicoclolasos

    19 juni 2008 at 10:01

  6. […] som bloggat om detta: Bra att Ryssland vann Sparka Lagerbäck Fotbollsfesten […]

  7. Jag gillar detta inlägg, även om jag själv hejade på Sverige igår… men om det är bra att Sverige förlorar p.g.a Sportnationalismen… då måste det väl vara ännu bättre om Ryssland som är ett större land förlorar? Eller är det antalet tidningar som räknas?

    Hur som helst… kul med nån som inte tar det på blodigt allvar. Det var bara en match vi förlorade, inte en nationell katastrof…

    Daniel Nylin Nilsson

    19 juni 2008 at 12:09

  8. Ja, ”the planner solution” måste naturligtvis vara att låta Ryssland vinna. Det kan tänkas att den allvetande, allsmäktiga och allgode Zlatan Ibrahimovic kan ha tagit detta i beaktande.

    Dessutom kommer nog Zlatan se till att Ryssland tar hem hela EM. De är ju trots allt 142 miljoner invånare!

    pontus

    19 juni 2008 at 13:07

  9. Jag instämmer fullständigt, dock med lite andra anledningar.

    1) Jag får se mer av den söta lilla ryssen, vars namn är alldeles för ryskt för att jag ska minnas.

    2) Sverige förtjänar inte att gå vidare.

    3) De irriterande blågula supportrarna lugnar sig.

    4) Vi får se Holland möta Ryssland.

    Det är som ett plåster, lika bra att göra det snabbt och smärtfritt. Dvs lika bra att Sverige åker ut så fort som möjligt, de kommer ändå inte vinna. (Haha otroligt bra liknelse)

    Kåhthe

    19 juni 2008 at 14:51

  10. Det där med lyckomaximering gillar jag. Mer sånt!

    Emelie

    19 juni 2008 at 22:55


Kommentarer inaktiverade.

