Nonicoclolasos

Stjärna om träning

Aha, nu förstår jag varför jag är singel. Fredrik Eklund förklarar i DIEGO (22/9):

Jag förstår inte hur intelligenta människor kan låta sina kroppar förfalla. Med regelbunden träning lever du längre, mår bättre, sover bättre. Men det är klart att det handlar om fåfänga också. I min mikroskopiska bögvärld ska man se ut på ett visst sätt.

Eklund är i nuläget en lysande stjärna i New Yorks fastighetsmäklarvärld. När jag läste intervjun kom jag dock, pessimist som jag är, att tänka på det Guy Burgess sa om Julian Bell:

Isn’t he beautiful? His name’s Julian Bell. He frightens me because he burns so brightly. Bright beautiful flames burn out.

(Om du intresserar dig för en del av Fredrik Eklunds tidigare karriär, se denna film, som jag faktiskt råkar ha i min ägo.)

Written by Niclas Berggren

22 september 2008 den 8:18

Publicerat i ego, hälsa, intelligens, träning

6 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jag förstår inte alls. På vilket sätt förklarar citatet att du är singel?

    Christopher Aqurette

    22 september 2008 at 9:43

  2. Christopher: Jag har inte en tränad kropp.

    (För personer som inte känner till det kan jag dock klargöra att jag skrev detta lite skämtsamt, eftersom jag inte eftersträvar något annat än att vara singel.)

    nonicoclolasos

    22 september 2008 at 9:46

  3. Dessutom är det lite smått felaktig varudeklaration: du är ju i n t e otränad. Alla dessa mil på löpbandet håller väl osundheten i schack!?!

    Gissur

    22 september 2008 at 9:53

  4. heh, kom att tänka på en serie av Karine Haaland: en tjej vill att pastor Jan-Aage Torp ska omvända en überstilig bög så att han blir hetero. Simsalabim – och godingen förvandlas till en slusk med ölmage och handen innanför kalsongerna ;-D

    Mina

    22 september 2008 at 19:06

  5. ”råkar”? Ska man tro på det?

    ;-D

    Marcus

    22 september 2008 at 19:44

  6. Marcus: Rena slumpen!

    nonicoclolasos

    22 september 2008 at 20:54


Kommentarer inaktiverade.

