Nonicoclolasos

Nöjena varierar

bodilDN På Stan (18/12, s. 16) frågar några äldre personer:

När du går ut — vart går du helst?

Bodil Malmsten, 64 år, författare, svarar:

Jag går inte ut. Jag åker buss, det tycker jag är roligt.

Written by Niclas Berggren

18 december 2008 den 22:24

Publicerat i humor, lycka, njutning

12 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jag är fascinerad av att Bodil Malmsten lyckas se så flickaktig ut trots att hon snart är folkpensionär. Visst är hon ”äldre” men hon verkar bra mycket yngre än en del tanter i fyrtioårsåldern…

    Spillulle

    19 december 2008 at 1:22

  2. Varför tror gänget bakom bloggen att hon svarade som hon gjorde?

    swingthatcat

    19 december 2008 at 7:15

  3. swingthatcat: ”Gänget” bakom bloggen? Jag kanske ger ett schizofrent intryck ibland, men jag (Niclas) är faktiskt ensam bakom denna blogg.

    nonicoclolasos

    19 december 2008 at 8:56

  4. NONICOCLOLASOS: OK, låt mig omformulera. Vad tror agendan bakom bloggen var anledningen till att BM svarade som hon gjorde?

    swingthatcat

    19 december 2008 at 9:05

  5. Tja katten, om jag får svara å Niclas vägnar, kanske det fanns ett dolt politiskt budskap bakom Bodils uttalande? T.ex. att det inte finns några trevliga uteställen för folk i hennes generation, utan att de förväntas uppskatta enklare nöjen som bussåkning eller folkhemstelevision med Ingvar Oldsberg?

    I just Bodils fall är jag tveksam dock. Hon har ju frivilligt suttit och häckat i en fransk byhåla i många år, där det knappast fanns något mer avancerat uteliv heller. Men det är klart, Sverige lider brist på franska bykrogar, det är jag den första att skriva under på.

    Spillulle

    19 december 2008 at 11:55

  6. Själv gillar jag att åka trikk. Dvs Oslo-trikken. Den hemska svenske-trikken, a.k.a ”Fingal Olsson” (köpt av Göteborg för 1 kr styck)gjorde ingen glad. Men å andra sidan är väl dessa helvetesdoningar skrotade nu.

    Mina

    19 december 2008 at 18:28

  7. Lånade din bild… på min favoritförfattare… hoppas du inte misstycker…

    Fyndigt! av ”fyndiga” Malmsten… :-)

    Skatan

    18 maj 2009 at 13:42

  8. […] (Jag har ”lånat” bilden från Niclas Berggren med bloggen nonicoclolasos.wordpress.com ) […]

  9. Hon kanske har taskiga höfter eller knän?

    Kristian Grönqvist

    26 oktober 2009 at 17:20

  10. Eller rullstolsbubnden?

    Kristian Grönqvist

    26 oktober 2009 at 17:23

  11. Det här fick mej att dra på smilbanden.

    Anton

    7 augusti 2010 at 7:05


Kommentarer inaktiverade.

