Nonicoclolasos

Andy och jag

Vi använder samma herrdoft!

Written by Niclas Berggren

30 april 2010 den 16:08

Publicerat i skönhet, sport

12 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Intressant ord det där med herrdoft. Är det så herrar doftar eller är det så herrar borde dofta enligt Lagerfeldt och grabbarna?

    Kristian Grönqvist

    30 april 2010 at 17:25

  2. ”me and little andy”

    ;)

    Yrla

    30 april 2010 at 17:29

  3. Kristian: Med det ordet menar jag parfym avsedd för herrar (eau de cologne eller après-rasage skulle en del säga). Om det är så herrar doftar beror väl på. Själv doftar jag alltså Lacoste Challenge.

    Yrla: Jag kan låten utantill. ;-)

    Niclas Berggren

    30 april 2010 at 18:04

  4. Après-rasage är inte detsamma som eau de cologne eller ens eau de toilette. Après rasage innehåller en mycket hög mängd alkohol för att decinfiera småsår efter rakning, de övriga däremot är parfymer i egentlig mening. Vill ma ha mycket doft för pengarna skall man aldrig köpa en after shave.
    Eau de Cologne är Kölnvatten och representeras egentligen bäst av 4711, som är originalet.

    Kristian Grönqvist

    30 april 2010 at 18:37

  5. Kristian: Du är ju värsta experten på herrdofter!

    Niclas Berggren

    30 april 2010 at 18:39

  6. Ett annat tips.

    På Ålandsfärjorna i parfymshopen så kallas Lacoste för nasarparfym pga allegorin till krokodilen. ”Stor mun och inga öron”.

    Kristian Grönqvist

    30 april 2010 at 18:45

  7. Tack Niclas…

    …men det är inte min förtjänst. Jag är Ålänning och tillbringar en stor del av restiden med tjejerna i parfymshoparna, eftersom de utan undantag är de snyggaste på båtarna och dessutom särklassigt mest sociala.

    Kristian Grönqvist

    30 april 2010 at 18:56

  8. Det är inte säkert att Andy använder doften bara för att han gör reklam för den. $$$$

    Tom

    30 april 2010 at 23:02

  9. ”Det doftar herre men jag ser ingen”, brukade äldre män säga till mig när jag som ung rökte cigarr.
    Då svarade jag: ”Vänta tills röken skingrat sig”.

    swingthatcat

    1 maj 2010 at 9:05

  10. Första gången jag såg Andy Roddick så blev jag häpen för att jag tyckte att jag sett honom i en långfilm.

    Jag insåg att han måste leva ett dubbelliv. På dagarna spelar han tennis och kallar sig Andy Roddick och på kvällarna förvandlas han till ”Steve Stifler” i långfilmskomedin ”American Pie”.

    Jag upptäckte sen att andra hade gjort samma reflexion som jag: (på länken finns jämförande bilder)
    http://www.thestudentroom.co.uk/showthread.php?t=955226

    guggebonds

    1 maj 2010 at 12:16

  11. Jag har försökt att variera mig vad det gäller parfymer men jag har sedan 18 år alltid återvänt till Chanels Egoiste. Kalla mig gärna konservativ men dofter är något man blir.

    Jonas Vils

    3 maj 2010 at 0:40

  12. Undrar vem som säljer vem? Prostitution på elitnivå vilket som.

    Stefan

    9 maj 2010 at 17:59


Kommentarer inaktiverade.

