Nonicoclolasos

Ett inredningstips

Heminredaren Pontus Nilvander får en fråga och ger ett svar (s. 40):

Har du något tips till den som behöver pigga upp sitt hem och sin inredning?
—Döda djur är alltid trevligt, då menar jag uppstoppade förstås. De väcker känslor och diskussion. Själv har jag några stycken och de första jag kommer att tänka på är en gråsparv, isbjörn, hjort, bäver, råtta, orre och ett vårtsvinshuvud jag köpte på nätet i våras.

Add to FacebookAdd to DiggAdd to Del.icio.usAdd to StumbleuponAdd to RedditAdd to BlinklistAdd to TwitterAdd to TechnoratiAdd to Yahoo BuzzAdd to Newsvine

Written by Niclas Berggren

23 juli 2010 den 14:10

Publicerat i djur, estetik, etik

5 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Själv har jag länge funderat på att ställa en uppstoppad människa (död förstås) bredvid den öppna spisen.

    Peter

    23 juli 2010 at 15:17

  2. Vore nog mysigt också med glasburkar m formalinindränkta spännande kroppsdelar/hela kroppar. Beiga toner är ju också trendigt.
    Tänk förresten om döda släktingars skallar stoppades upp, och fanns kvar. Visst vore det fantastiskt.
    Annars känns själva trenden m uppstoppade djur som om vi återigen ser naturen som exotisk och exklusiv, ett tecken på att vi urbaniseras?

    Camilla

    23 juli 2010 at 17:28

  3. Det låter 80-tals retro, Scocco berättade i ett sommarprat att han haft uppstoppade djur hemma efter att ha besökt Ulf Lundell (vilket är en stark orsak till att undvika saken). Att följa inredares konkreta tips är alltid slavmoral, däremot kan tips på förhållningssätt vara inspirerande. T ex att låta sitt hem påminna om vem man varit, är och vill vara.

    Pierre

    23 juli 2010 at 18:07

  4. En gråsparv?!

    Eric

    23 juli 2010 at 20:54

  5. Jag har inga uppstoppade djur. Men jag gläds oerhört åt mitt känguruskinn och mina lammfällar. Det är riktigt trevligt att sitta på dem och smeka på dem. Det måste stämma.

    Gother

    28 juli 2010 at 15:17


Kommentarer inaktiverade.

