Nonicoclolasos

Uppvaktad av media

Det är en ovanlig upplevelse för en forskare att uppvaktas av media, men igår och idag har jag ”störts” under min semester i anledning av min forskning, bedriven tillsammans med Henrik Jordahl och Panu Poutvaara, om utseendets betydelse för politisk framgång. Jag misstänker att det stundande valet gör ämnet intressant för många.

Närmare bestämt har vi i dagsläget två publikationer på detta tema:

Vi håller på med ytterligare forskning på området.

Nå, om någon vill ta del av mediarapporteringen (och höra min röst) kan jag hänvisa till följande:

En del medier är mer seriösa än andra. Nu återgår jag till semestern: idag har jag besökt Sveriges bästa theme park, Astrid Lindgrens Värld!

Add to FacebookAdd to DiggAdd to Del.icio.usAdd to StumbleuponAdd to RedditAdd to BlinklistAdd to TwitterAdd to TechnoratiAdd to Yahoo BuzzAdd to Newsvine

Written by Niclas Berggren

27 juli 2010 den 17:04

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Lyssnade på P1 Vetenskapsradion. Lyssningsvärt!

    Matthias

    28 juli 2010 at 7:47

  2. Hur kommer det sig att alla reagerade samtidigt och bad om intervjuer?

    Mounir

    28 juli 2010 at 11:56

  3. Mounir: Det började med att en journalist på Vetenskapsradion hade läst om en ny amerikansk studie om utseende i politiken, varefter han hade sökt på nätet och funnit mitt namn. Han ville ha en svensk kommentator. När väl Vetenskapsradion hade sänt sitt inslag på måndag morgon uppmärksammade fler media denna forskning och hörde av sig.

    Niclas Berggren

    28 juli 2010 at 12:47


Kommentarer inaktiverade.

