Nonicoclolasos

Råd från Gore

Christopher Hitchens rapporterar i Hitch 22 (s. 343) om ett viktigt råd han fick en gång:

Gore Vidal, for instance, once languidly told me that one should never miss a chance either to have sex or to appear on television.

Se även de tidigare inläggen ”Vidal om Reagan”, ”Credo” och ”Ingen kärlek för Gore”.

Written by Niclas Berggren

25 augusti 2010 den 14:47

Publicerat i intellektuella, sex, tv

6 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Om jag tolkar det där som att om man får chansen att antingen ha sex eller vara med i TV, så bör man ta den chansen, men om man bara för chansen att ha sex eller bara får chansen att vara med i TV, så behöver man inte ta sagda chans, är jag dålig på engelska då?

    David Bergkvist

    25 augusti 2010 at 17:05

  2. Detsamma tycker väl Al Gore, som jag först trodde det var.
    Gore Vidal, är det nån nationalekonom?

    swingthatcat

    25 augusti 2010 at 20:19

  3. Enligt http://en.wikipedia.org/wiki/Gore_Vidal så är han en författare av fiktion.

    David Bergkvist

    25 augusti 2010 at 20:29

  4. Va, vet du inte vem Gore Vidal är? En av USA:s tyngsta kulturpersonligheter.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Gore_Vidal

    Helena

    25 augusti 2010 at 20:29

  5. Nej jag kände inte till Gore Vidal. Vad gäller kulturpersonligheter i Amerika är jag mer bekant med t.ex. Joe DiMaggio, Bruce Springsteen och Woody Allen.

    swingthatcat

    25 augusti 2010 at 21:25

  6. Gore who..

    Andreas

    25 augusti 2010 at 21:43


Kommentarer inaktiverade.

