Nonicoclolasos

Fallande blå

Agnes Martin, Falling Blue (1963), 182,6 x 182,9 cm:

Written by Niclas Berggren

1 november 2010 den 16:37

Publicerat i konst

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Okej, jag försöker vara öppen för finkultur och konst, men jag förstår verkligen inte vad som är speciellt med målningar som denna. Kan någon förklara? Jag trodde att du hade tagit kort på en gardin först.

    Jacob Lundberg

    2 november 2010 at 1:31

  2. – Nej, detta verk är inget som kommer gå till historien, det säger sig självt.

    Jens

    3 november 2010 at 7:09

  3. Vad är speciellt med en massa bokstäver, om man nu slår upp en bok och bara ser den som den ser ut, utan närmare intresse för handling eller sammanhang? De gånger intressant konst är en direkt njutning för ögat, är enligt min mening bara ett plus. I det här fallet tycker jag personligen att målningen är vacker, jag gillar färgerna och tror att den är än mer vacker på nära håll. Sedan kan man ju betrakta den som en snygg fondvägg, om man nu inte vill fördjupa sig i varför Agnes Martin kom fram till att göra just så här.

    Camilla

    3 november 2010 at 21:39


Kommentarer inaktiverade.

