Nonicoclolasos

Kroppsnära säkerhetsvakter

Det verkar råda stor upprördhet i USA över TSA:s alltmer ingående, och närgångna, granskning av flygresenärer. Tyler Cowen pekar på en positiv effekt av att många därigenom avskräcks från att flyga:

Personally, I’m happy to put up with the practices if it means less congestion in the airport security line.

Jag är själv inte särskilt upprörd, av ett annat skäl: jag kan finna det erotiskt tilltalande när en säkerhetsvakt rör vid mig. Vågar jag erkänna att jag, vid ett tillfälle, medvetet valde att gå igenom en metalldetektor med en kamera i fickan bara för att få den attraktive vakten att röra vid mig efter pipet? Så länge man kan välja kö (och säkerhetsvakt) själv ser jag denna mer närgångna granskning som uppiggande.

Written by Niclas Berggren

23 november 2010 den 14:15

Publicerat i säkerhet, sex

10 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jag trodde du var anti-social och hade bakterieskräck. :)

    Lennart Regebro

    23 november 2010 at 14:26

  2. Lennart: Ingen regel utan undantag. ;-) (Så länge jag slipper skaka hand går det ofta relativt bra.)

    Niclas Berggren

    23 november 2010 at 14:29

  3. You´re a sell-out!

    Hade du ursäktat nazistmördarna i Auschwitz också bara för att de var sexiga i SS uniformer?

    Ari

    23 november 2010 at 14:30

  4. Jag tror inte att speciellt många av de som mördade nazister i Auschwitz hade SS-uniformer. De flesta nazister hade väl redan flytt fältet när Röda Armén anlände 1945.

    guggebonds

    23 november 2010 at 14:42

  5. På Arlanda ser Securitas-väktarna heta ut, minst 1/3 i vart fall, men i USA är de alltför ofta feta.

    Yrla

    23 november 2010 at 14:45

  6. Det här är bara det senaste draget i kapprustningen mellan flygbolag och terrorister, nästan 10 år efter ”9/11”. Undrar vad som blir nästa drag? Vilka möjligheter finns det att få ombord vapen och bomber ändå, trots den närgågna granskningen? Hur ser kontrollen ut om ytterligare 10 år?

    Lennart W

    23 november 2010 at 16:19

  7. Ari
    Vad får dig att tro att moral är viktigare än estetik?

    Nihilisten

    23 november 2010 at 17:20

  8. Briljant Niclas, jag skrattar fortfarande…

    Olof Johansson-Stenman

    23 november 2010 at 20:00

  9. […] This post was mentioned on Twitter by DennisJosefsson, Simon. Simon said: Älskar Niclas Berggrens förmåga att presentera alternativa perspektiv på aktuella frågor: http://bit.ly/dP9jyu […]

  10. Ari, det dar var nagot form av rekord i ”Godwin’s Law”!

    pontus

    24 november 2010 at 12:15


Kommentarer inaktiverade.

