Nonicoclolasos

Komma ut för mamma

Att komma ut för mamma kan ställa till problem:

Tyvärr är det så här svårt för många unga människor på vår jord.

Tips: Henrik Hedberg. Min egen komma ut-historia kan man läsa här. För mig gick det lite bättre, kan jag avslöja, men i mitt fall rörde det sig förvisso inte om något prank.

Written by Niclas Berggren

16 januari 2011 den 15:26

Publicerat i homosexualitet

8 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Det är ju för fan tragiskt.

    Vetenskapare

    17 januari 2011 at 17:47

  2. Jag läste även din berättelse Niclas. Den var sorglig tycker jag. Det måste ha varit jobbigt i många år.

    Själv har jag rätt nyligen förstått att jag inte är den jag trodde, men det handlar inte om sexualitet i mitt fall.

    Jag vet inte hur du känner, men själv känner jag mig lite snuvad. Delar av mitt liv kunde ha varit mindre plågsamt om jag visste då vad jag vet nu.

    Vetenskapare

    17 januari 2011 at 18:07

  3. Vetenskapare: Jag blir nyfiken vad det rör sig om i ditt fall, men du berättar förstås bara om du själv vill. Vad gäller mina egna erfarenheter var det några lätt plågsamma år, det är riktigt, men de känns nu ganska avlägsna. Det som kvarstår är ett starkt engagemang att försöka hjälpa unga homosexuella till ett mer harmoniskt liv (vilket delvis också förklarar mitt engagemang mot religion).

    Niclas Berggren

    17 januari 2011 at 18:51

  4. Om jag inte missminner mig har den gode Vetenskapare redan berättat på vilket sätt han avviker från det vanliga, i en annan tråd. Du får vara lite mer uppmärksam på dina läsare, Niclas. =)

    David Bergkvist

    17 januari 2011 at 23:32

  5. David: Jag läser alla kommentarer, även om jag inte besvarar de flesta, men jag måste erkänna att jag i så fall har glömt eller inte riktigt noterat denna information. Jag beklagar.

    Niclas Berggren

    18 januari 2011 at 5:06

  6. Det har inte jag heller, så det är inget att skämmas för Niclas :-) Men David kanske vill upplysa oss?

    Vetenskapare

    19 januari 2011 at 0:36

  7. Jag mindes väl fel, helt enkelt.

    David Bergkvist

    19 januari 2011 at 17:48

  8. Denna film väckte starka känslor & reaktioner hos mig. Kunde inte undgå att reflektera om det på bloggen. Jag tycker det är inspirerande och häftigt med ditt engagemang för HBT-personer och din kamp mot religion!

    Albin Axelsson

    22 januari 2011 at 11:13


Kommentarer inaktiverade.

