Nonicoclolasos

När du dör

Wittgenstein:

Ask yourself: when you die who will mourn for you, and HOW DEEP will their mourning be?

Written by Niclas Berggren

29 april 2011 den 15:06

Publicerat i barn, sorg

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Är det verkligen en fråga värd ens en flyktig tanke? Vad spelar det för roll hur mina efterlevande minns mig?

    Christopher Aqurette

    29 april 2011 at 15:15

  2. Varför ställer Wittgenstein frågan? Kanske för att lyfta fram människans obetydelse. Om så, var intentionen elak. Själv vill jag, hellre än sörjd, bli ihågkommen med glädje. För de efterlevandes skull alltså.

    Marten

    29 april 2011 at 15:37

  3. Kan jag inte bli älskad, vill jag bli hatad, likgiltigheten är oväsentlig…

    Kristian Grönqvist

    29 april 2011 at 18:16


Kommentarer inaktiverade.

