Nonicoclolasos

Gott livsråd

Written by Niclas Berggren

24 maj 2011 den 16:26

Publicerat i lycka

6 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Åh, jag blir glad bara av att läsa det där! Ska se till att jag läser det ofta då!:)

    Camilla

    24 maj 2011 at 17:58

  2. Oväntad paternalism från dig Niclas. Tror du verkligen att jag blir lyckligare av att göra MER av det som gör mig lycklig? Det är väl inte säkert att det skulle göra mig lyckligare. Det förutsätter ju att jag inte förstår mitt eget bästa.

    Mikael Elinder

    25 maj 2011 at 11:18

  3. Micke: Det kan förstås vara så att det finns hyperrationella personer som alltid befinner sig i sin bliss point (jag tror att du kan vara en av dem). De bör inte följa denna uppmaning om maximal lycka är deras mål. (Notera att jag här, för att skydda mig mot anklagelsen om paternalism, använder mig av ett hypotetiskt imperativ.) Vi andra, däremot…

    Allt ryms inte i en slogan. Tack för tillfälle att klargöra detta.

    Niclas Berggren

    25 maj 2011 at 11:25

  4. Lycklig för stunden eller lycklig dagen efter?

    sven

    25 maj 2011 at 17:50

  5. Lycklig eller glad?

    Camilla

    31 maj 2011 at 18:00


Kommentarer inaktiverade.

