Nonicoclolasos

Nytt jobb

Från och med idag är min arbetsgivare Institutet för Näringslivsforskning (IFN). Jag var med och grundade Ratio 2002 och har arbetat där sedan dess och fram till igår. Nu är det dags att gå vidare, även om jag kommer att fortsätta att verka i Ratios forskningsprojekt ”Äganderätt, företagandets villkor och ekonomisk tillväxt’ på deltid även under innevarande och nästa år. Huvuddelen av min forskargärning är dock numera IFN-baserad. Jag kommer att fortsätta med samma inriktning mot institutionell och politisk ekonomi i vid mening som tidigare, och ser fram emot att fortsätta utvecklas som forskare i den starka forskningsmiljö som IFN erbjuder.

Written by Niclas Berggren

1 juni 2011 den 15:04

7 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Kul! Lycka till med nya jobbet! Jag är helt övertygad om att du kommer göra strålande ifrån dig där också!

    Magnus Callmyr

    1 juni 2011 at 15:26

  2. Grattis Niclas!

    Jag är nyfiken. Hur politiska är Ratio och IFN i praktiken?

    Vetenskapare

    1 juni 2011 at 18:31

  3. Vad är det NONICOCLOLASOS gjort ifrån sig så strålande?

    swingthatcat

    1 juni 2011 at 20:05

  4. Bra, men kommer t ex bloggen att fortsätta som tidigare? Gillar ämnesvalen…

    Rudis

    1 juni 2011 at 20:15

  5. Hoppas innerligt att du kommer fortsätta blogga! :)

    Fredrik

    1 juni 2011 at 21:58

  6. Om det nu inte går att underhålla den här bloggen, duger nog tyvärr inte ngn bok eller kolumn heller. Men ngt typ sådant här skulle fungera utomordentligt, tro mig Niclas;
    http://www.tidningskungen.se/prenumerera-pa-tidningen-magasin-morberg.asp.

    Camilla

    1 juni 2011 at 23:49

  7. Jag funderar förvisso ibland på att sluta blogga, men just nu är min avsikt at fortsätta. Mitt nya jobb utgör härvidlag inga problem, då jag bloggar som privatperson.

    Niclas Berggren

    2 juni 2011 at 2:59


Kommentarer inaktiverade.

